19 november 2008

Hemma från BB!

Äntligen fick vi åka hem! På onsdagen mätte de som vanligt gulheten i pannan med en liten manick och efter det tog vi blodprov (igen då). Allt var dock helt OK, aningens gul men tillräckligt bra för att kunna få lämna BB. Det har varit jättebra på SÖS, och sköterskorna har verkligen ställt upp. Första dagarna kände jag mig riktigt ovan med en sån liten bebis, men man lär sig för varje dag.

Jag tog bussen hem och hämtade bilen. Alla prylar packades ner och lille Hannes fick åka sin första biltur. Vi har fått en bilbarnstol som är för nyfödda, men han är ju så liten så det var knappt att det gick att sätta på bältet på honom. Nu ska vi väl inte ut och åka på ett tag så han kanske hinner växa till sig lite. Han sov hela vägen och märkte knappt att vi lämnade BB. Bara den kalla utomhusluften fick honom att rynka lite på näsan. Nåja, som svensk så får man nog stå ut med lite kall luft.

Medan Anna var hemma och fixade så tog jag en tur till Ica Sickla. Lugnt och skönt att handla sådär mitt på dagen. När jag kom ut hade det börjat snöa. Vi har inte satt på vinterdäcken på bilen så jag tog det lugnt hem.

Nu börjar en ny tid i vårt liv. Nu är det inte bara jag och Anna längre. Nu är vi en liten familj. På egen hand.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att Hannes fått en egen blogg!

Skriv av er allt, jag vill - på förekommen anledning - veta :-)

Anonym sa...

Ååååh va kul!! Är i Karlstad fortfarande men det ska bli väldigt ku latt få träffa er allithopa och framför allt Hannes. Verkligen glad för er skull!