15 december 2008

Skratt och julbak

Att den nyinköpta baby-sittern än så länge är en hit råder det ingen tvekan om. Den har så här på Mattias första "riktiga" arbetsdag sedan Hannes föddes bidragit till att jag även idag har kunnat duscha :-). Han satt så nöjd där och tittade på leksakerna medan jag gjorde mig i ordning.

I helgen har vi varit hos morfar och hälsat på kusinerna Ellen och Theo som sov över hos morfar. Moster Sara var också där och vi (framförallt Sara) passade på att julbaka lite. Sara gjorde fantastiskt goda saffransbullar fyllda med mandel, mandelmassa och russin - urgott! Jag bidrog med recept och assistans till bak av kolakakor.

Hannes skrattar i sin baby-sitter.

Bullar! Nu är det bara att vänta in julen så man får smaka på dem!

Familjen på promenad runt Sicklasjön. Nåväl, kanske inte RUNT hela sjön...

Lite adventsmys i soffan.

Phew! Nu har jag lyckats skriva detta inlägg med pekfingervalsen samtidigt som jag ammar Hannes.Simultanförmåga kallas det visst! :-)

2 kommentarer:

Malin sa...

Man blir suverän på pekfingervalsen så småningom!! :-) Glöm bara inte bort att VILA!!! Vid 12 veckor kommer den berömda mammasvackan som ingen pratar om men många upplever. Sömnbristen tar ut sin rätt. SOV SOV SOV även om du tror att du inte behöver det. Han är fö ursöt!! Vad stolta ni måste vara över honom :-)

Anna sa...

Jo det där med att vila är nog inte så dumt...Efter att jag har haft en natt med någon form av magsjuka (som jag verkar har tillfrisknat från) så har det inte blivit mycket sömn inatt. Så idag får jag väl göra som alla säger: sova när bebis sover. Hur får man dem att sova på kommando? :-) O vi tycker ju såklart också att han är himla söt...men vi är ju å andra sidan rätt så "partiska" :-). Vi brukar säga att vi haft tur som fått sån söt bebis :-) Alltid kul om någon mer tycker han är söt!