8 januari 2009

Äventyr på stan

Usch, det är så man nästan skäms men igår åkte jag för första gången in till stan själv med barnvagn. Tog båten över till Södermalm och sedan 2:ans buss in till Kungsträdgården. Det gick bra men det var rätt mycket folk på bussen så det var ändå lite av en "plåga". Jag och Sara var på Nationalmuseum och såg utställningen "Lura ögat" som bara håller på några dagar till så det gällde att passa på. Det var en spännande utställning med verk som på ett eller annat vis just lurar ögat. Tyvärr var det även där mycket folk och inte särskilt barnvagnsvänligt även om det såklart gick att ta sig både in och runt på museet. Sedan mötte vi upp Saras kompis Johanna som hade med sig sin lilla Judith som är nästan jämngammal med Hannes. Vi fikade på Moderna museet. Både Hannes och Judith var på bra humör men de hade inget som helst intresse för varandra. Jag gissar att det är så med små barn.

Kallt som busen var det igår så det var skönt att kliva på bussen hem sen. Även hemresan gick bra. Denna gång tog jag 71:an som går hela vägen hem till Sickla Udde från Kungsträdgården men bara under rusningstrafik. Skönt att ha "klarat av" att åka in till stan med Hannes själv. Det kanske vi kan göra fler gånger nu :-)

Sara och Hannes på Moderna museet.

3 kommentarer:

Malin sa...

Jag "övningsåkte" också ner på stan under våren och tyckte att det var väldigt spänt. Man oroar sig för allt och ändå klarar man det galant. Men det är ju inte bara att kasta sig iväg liksom. "Allt" ska med och barnet ska helst vara i fas vad gäller sömn och mat och allt sånt... Nä, du ska inte skämmas alls! Jag undviker fortfarande ibland saker som gör att jag måste packa ner hela mankemanget för att fara iväg.

Anna sa...

Åh, det är så skönt att läsa dina kommentarer! Måste säga att du har blivit ett enormt stöd för mig faktiskt! Du verkar förstå mig :-)
Tack!

Malin sa...

Jag har allt i färskt minne och lever fortfarande mitt i allt detta även om lillkillen nu ålar sig fram, slutat amma, sover hela nätter och så vidare :-)