17 juli 2009

Sommarlov i Karlstad

Det har tärt hårt på mig att gå runt och vara föräldraledig, så nu är jag värd lite semester! :) Mattias är föräldraledig under tiden jag har semester. Vi började vår ledighet med att åka iväg till Karlstad direkt efter Mattias slutade jobbet förra fredagen. Nu har vi varit i Karlstad en vecka och vi har hunnit med lite allt möjligt. Det har inte varit så fullspäckat med besök och flackande hit och dit som det kan bli när vi bara har en helg på oss att hälsa på nära och kära. I fredags träffade jag mina tjejkompisar som jag lärt känna på jobbet i Karlstad. Tyvärr kunde inte Karolina vara med men vi hälsade på henne, Janne och lilla två månader gamla Clara dagen därpå istället. Clara var vaken den här gången och var omväxlande glad, ledsen och sådär gosig som små bebisar i allmänhet är :)

Mysig stund med mamma i soffan!

Hannes ville såklart vara med och mysa.

I tisdags var vi iväg med Maria och lilla Hilma till museiparken och lekte lite. Tanken var att vi sedan skulle ta en båtbuss runt Karlstad men vi kom tyvärr inte med båten eftersom en massa ivriga pensionärer trängde sig före oss...mer eller mindre.

Det var roligt att gunga gungbräda men han förstod inte att man var tvungen att hålla i sig HELA tiden....

Inga kommentarer: