18 december 2009

Stackars liten

Senaste tiden har det känts som att Hannes aldrig får vara riktigt frisk. Olika åkommor avlöser varandra i ett. Under Egypten-resan höll han sig dock rätt så frisk. Han hade ont i magen en natt men det verkade gå över.

Nu har han först blivit dålig av svininfluensavaccinet - han var alldeles kokhet igår natt och jämrade sig till sömns på mitt bröst i soffan. Igår blev han även snorförkyld men var ändå rätt pigg (febern hade nästan gett med sig, kanske med hjälp av alvedon). Men på kvällen sen var han jättetrött och ville egentligen gå och lägga sig redan vid halv sex men det tyckte jag var lite tidigt så jag höll honom vaken och gav honom välling vid halv sju men det ville han INTE ha. Det har nog aldrig hänt tidigare att han har nobbat vällingen! Sen somnade han mitt under sagan före sju (han brukar somna runt halv åtta annars). Nåt fel måste det ju vara tänkte jag...Imorse vaknade han vid fem och var nog hungrig för när han fick välling somnade han om - skönt! Så idag har han utöver förkylningen återigen fått diarré...Men det är väl mer eller mindre obligatoriskt efter en Egypten-resa vad jag har förstått. Han var ju dålig i magen veckan innan vi åkte iväg så jag hoppades att han kanske skulle ha fått sitt och sen skulle vara "immun" :).

Förhoppningsvis är han pigg och kry till jul i alla fall. Förra julen och nyår när parveln bara var fem-sex veckor var han ju jätteförkyld och hade ögoninflammation.

Inga kommentarer: