14 mars 2010

Andra lediga veckan

Hannes var sjuk några dagar under min första lediga vecka. I början på min andra lediga vecka så blev tyvärr jag sjuk istället. Nu när jag blivit frisk så har Hannes blivit sjuk igen. Stackarn har haft hög feber, 40 grader varm och inte mått bra alls. Han har varit väldigt slö och det kan man ju förstå.

Mån-ons orkade jag inte göra så mycket, förkyld som jag var, så då var vi mest hemma bara, vilket nog Hannes tyckte var lite för tråkigt. På torsdagen var vi båda tillräckligt friska, så då gjorde vi ett besök på öppna förskolan. Kul för Hannes att få leka med andra barn. Även på fredagen hann vi med ett besök där, och sen lunchade vi på mitt jobb och träffade de glada kollegorna. Anders lilla 3-månaders Emma var också där, med sin mamma Johanna. Dessutom var det två hundar på kontoret. Full fart med andra ord, och Hannes sprang glatt omkring.

På fredagseftermiddagen började han bli väldigt trött och hostade mycket, och framåt kvällen fick han hög feber och kräktes dessutom. Inte kul alls, och tyvärr var han lika dålig under lördagen och var lika varm under kvällen. Idag på söndagen verkar han må lite bättre åtminstone. Han får i sig en del blåbärssoppa, nyponsoppa och juice, och vatten, så vi hoppas att han snart blir bättre.

Inga kommentarer: