9 maj 2010

Inskolning del 2

Efter en jättebra vecka på dagis med inskolning som gått superbra så verkar Hannes ha gjort den förskräckliga upptäckten att det är så här det kommer vara nu och det är inte en lätt sak att ta in när man är liten... Det är åtminstone min tolkning av Hannes "ovanliga beteende" i helgen. Både natten till lördag och söndag har varit jättejobbiga för oss alla...Hannes har vaknat flera gånger och gallskrikit helt hysteriskt och det har hållit i sig ett bra tag...Skriken låter precis som hans vilda protestskrik han kan ha på dagarna när saker inte går som han vill (vilket för övrigt också blivit fler och intensivare de senaste dagarna). Vi har kunnat utesluta alla möjliga tänkbara orsaker till skriken och det verkar visserligen som att han åkt på en ganska rejäl förkylning också men det är tydligt att det inte främst är förkylningen som gör att han skriker utan det är säkert en kombination av att må lite dåligt och allt han varit med om i veckan som måste bearbetas. Jag tror att det är jättejobbigt för honom att ta in allt just nu och det klart att det får ta den tid det tar. Är hur stolt över honom som helst i alla fall! Trots gallskrik i helgen så har han varit snabbast av oss alla med inskolningen, det är jag och Mattias som ligger efter.

Om Hannes förkylning är som den varit idag även imorgon så ser det ut att kunna bli en första vab-dag för oss också. Även om Mattias "bara" ska jobba deltid så blir det nog jag som får vara hemma imorgon. Han är tydligen efterlängtad på jobbet och de har mycket på gång just nu. Vi får komma fram till ett bra schema för våra vab-dagar med tiden kan jag tro :)

Inga kommentarer: