5 mars 2011

Mera sjuk

Hannes fick vara hemma några dagar. När hostan började lugna ner sig så fick han ögoninfektion istället. Röda rinnande ögon. Jag gick iväg till vårdcentralen med honom, och där satt vi i över en timme innan vi fick komma in. Hannes underhöll övriga sjuklingar genom att springa runt allt han orkade i väntrummet. Väl inne tittade vår husläkare på honom och sa att det kommer att gå över av sig självt, vilket det faktiskt gjorde efter ett par dagar.

Han fick följa med till mitt jobb två dagar i rad, fast vi var bara på jobbet några timmar. Mest fascinerad blev han över projektorn i konferensrummet. Stor TV!

Annars var vi mest hemma med en för övrigt superpigg tvååring. Han var nog rätt nöjd när han fick gå tillbaks till dagis skulle jag tro.

Igår när jag hämtade honom på dagis så hade han ett sår en cm från ögat. Ett annat barn hade slagit honom med en bok. Jag frågade fröken om det var en olycka eller om det var rent elakt, och det var ingen olycka utan med flit. Inte kul! Man vill ju inte att ens barn ska vara i slagsmål, och man vill ju inte att andra inte tycker om honom. Nu är de ju så små så det kan väl hända lite vad som helst, men jag vill verkligen inte att det händer snart igen. Tur att det inte träffade i ögat, då hade det kunnat gå riktigt illa.

Idag åker vi till Ikea och fyndar lite. Hannes får vara hos Moster Jenny och kusinerna. Tror han tycker det är roligare faktiskt!

Inga kommentarer: