24 november 2008

Efter regn kommer sol

...som det så fint heter. Vi har haft ett jobbigt dygn bakom oss med amning minst varannan timme under dagen igår och ändå blev Hannes aldrig riktigt nöjd. Han kom sällan till ro och somnade som han gjort så fint tidigare. Vi fick därför återigen sätta in lite ersättning. Han fick ersättning en gång på dagen och så en slurk innan han skulle sova för natten. Då sov han också finfint; tre timmar i stöten. Så inatt har jag faktiskt fått hela 6 timmars sömn!

Idag är en ny dag och den har i alla fall börjat bra. Hannes ligger alldels nöjd i sin vagn och bara tittar just nu och så har han legat i säkert 45 minuter. Varje ny dag är oskrivet blad. Man måste tro att det blir bättre.

En rolig sak för egen del är att jag redan gått ned 10 kilo! Det är inte varje vecka man gör det precis! 2-3 kilo kvar till startvikt nu bara. Jag startade dock lite väl högt, så det är ju egentligen betydligt fler kilon jag ska gå ner på lite sikt. Jag tror jag samlade på mig rätt mycket vätska sista tiden och nu tycks det som att vätskan tar sig ut - genom fötterna (!), jag har nämligen, ursäkta detaljer, en enorm fotsvett och det har jag haft sedan förlossningen. Undrar om det kan gå till så att överflödig vätska tar sig ut genom fötterna?

Inga kommentarer: