25 november 2008

Ännu en härlig dag!

Det känns som att det kan bli en bra dag idag. Hannes har sovit i vår säng hela natten och vi har börjat få in snitsen på liggande amning. Jag har därför fått sova gott i princip hela natten, från halv elva till kvart i sju! Endast små störningar under natten. Vid sjutiden gick vi upp och han har fått äta och ligger nu i sin vagn och sover sött.

Igår var vi på BVC för att bl a vägas. Hannes visade upp sitt temperamentsfulla jag och gallskrek under hela vägnings- och kontrollproceduren :-). På två dagar hade han gått upp från 3290 gr till 3435 gr! Så nu har han gott och väl passerat sin födelsevikt. Visserligen var vikten igår precis efter att ha ätit så i verkligheten är det väl kanske något mindre men ändå! Vårt "hårda jobb" hade med andra ord lönat sig. Skönt! Sköterskan tittade även på det som var kvar av naveln efter att stumpen lossnade igår. Jag tyckte att det nästan såg lite infekterat ut men det sa hon att det definitivt INTE var så då kan jag vara lugn över det också.

//Hönsmamma :-)

1 kommentar:

Malin sa...

Så klokt att börja med liggande amning direkt så du kan slumra/sova dig igenom det. Jag hade en väldig procedur med det där de första 3 månaderna och det gjorde ju inte sömnbristen mindre direkt. Hönsmamma är man resten av livet tror jag förresten :-D