8 december 2008

Finbesök igen

Idag har Hannes varit lite skrikig. Igår var en riktig toppendag när han var lugn och fin mest hela tiden, så då kommer bakslaget idag istället. Inget annat än tutte verkar duga. Det var knappt att en eftermiddagspromenad fick tyst på honom, tog säkert en kvart innan han slutade vråla. Skönt att det susar från trafiken så man knappt hör honom... ;-)

Framåt sen-eftermiddagen tog jag på mig bärselen och fick honom faktiskt lugn och fin ganska fort. Sen sov han på mitt bröst medan jag låg i soffan och kollade tv. Mysigt!

Min faster Arlene kom på besök vid lunch. Hon bor ju också i Stockholm, så vi får hoppas att vi träffar henne fler gånger snart. Hon hade med sig en riktig söt body och byxor i storlek 62 med älgar på. Hannes kommer att kunna ha den storleken rätt snart antar jag, om ett par månader kanske? Hur snabbt växer småknattarna? Han var 51cm när han föddes, och har vuxit en cm sen dess.

Igår var förresten Annas kollega/chef Fredrik här på besök. Han har polare som bor på samma gata som vi, så även han kommer säkerligen att dyka upp fler gånger. Kul att träffa "Karlstad-fôlk" (nåja, han är inte infödd Karlstad-kille, men iaf).

Mattias faster Arlene hade givetvis nyaste släktingen i knät. Det märktes att det var vana händer som hanterade bebisen.


På promenad med faster Arlene med en bebis som snart kommer gallskrika.


Andra advent firades med moster Sara, som hade med sig hembakta lussebullar. Mer såna initiativ, det uppskattas!

1 kommentar:

Malin sa...

Alltså Faster var väääldigt lik Bibbi Andersson. Blev nästan rädd först! Och det är en komplimang, ska tilläggas :-D Barn växer... SNABBT! FÖR SNABBT! Stl 56 hann vi knappt med. Den växte han förbi så snabbt att det bara blixtrade till. Nu är han 8 månader och stl 74 är lagom, snart dags att börja med stl 80. Så på 8 månader han han uppskattningsvis (länge sedan vi mätte nu) växt minst 25 cm. Snacka om växtvärk!!?