4 december 2008

Nu är jag far!

Nu är jag far på pappret också. Idag var vi in till kommunhuset på Södermalm och så fick jag skriva under att lille Hannes verkligen är min knatte. Vi ska ha delad vårdnad också. Man kan ju tycka att såna saker vore självklara, med tanke på att jag fick skriva under en massa papper redan när vi var i Falun för ivf-behandlingen, men nåja.

Vi tog bussen in till Skanstull, sen en kort promenad till Medborgarplatsen. Han skrek som tusan här hemma när vi klädde på honom och stoppade ner honom i vagnen, men i samma ögonblick som vi kom utomhus däckade han. Sen sov han tills vi kom in till den onda kommuntanten. Direkt vi kom ut däckade han igen.

Vi kilade upp till Slussen, så gick jag in på Hifi-klubben. Provlyssnade lite små högtalare. Sålde ju mina stora, fina Cerwin-Vega till brorsan i samband med flytten. Det finns små, fina som faktiskt låter helt OK kom jag fram till. Inget köp just nu dock, måste räkna lite på det först. Pengar är väl inget som direkt väller in när det är Försäkringskassan som betalar lönen... Anna fick gå runt en stund medan jag var inne och lyssnade. Tyvärr var det rätt kallt idag, så vi tog oss hemåt så fort det gick. En värmesväng in på Skrapan, och sen Åhléns innan bussen kom. Hannes sov som en stock ändå tills vi rullade in honom i hallen här hemma.

Jag provar "vår" (lånad av syster Jenny) BabyBjörn. Hannes gillar den starkt. Den känns aningens manligare än bärsjalen. Anna får vara afrikakvinnan så kör jag bärsele istället.

Se hur mysigt han kikar fram.

Min faster Arlene ringde, hon ska komma hit på måndag och hälsa på. Hon bor ju i Sundbyberg, nästan där jag jobbar. Ska bli kul att träffa henne och visa upp lilleman.

Framåt seneftermiddagen kom morfar förbi en stund också. Han var imponerad över hur stark Hannes redan har blivit. Stadig i nacken och starka armar och ben.

Morfar på besök!

Värsta fluffet att ligga i.

Inga kommentarer: