5 december 2008

Ensamma hemma

Idag har jag och Hannes fått prova på hur det kan bli när Mattias börjar jobba. Mattias blev nämligen tvungen att åka in och jobba hela dagen idag. Det kändes allt lite konstigt att fixa morgonbestyren (som att äta frukost, duscha och klä på sig) utan att någon "passade" Hannes, men det gick hur bra som helst. Däremot gick det sämre att få honom att sova på förmiddagspromenaden. Normalt sett däckar han ju så fort vi kommer utanför dörren, men nu låg han till och med och skrek ett tag. Till slut somnade han till lite lätt och jag kunde utan att skämmas gå in på Konsum och handla lite. Sammanfattningsvis har det gått bra men det var lite tråkigt att vara själv med liten underbar Hannes. Efter "jullovet" får jag ta och börja ta med Hannes på lite aktiviteter... mest för min egen skull så jag får lite social stimulans.

Inga kommentarer: