9 februari 2009

Karlstadbesök

I onsdags förra veckan skulle Mattias till Karlstad för ett jobbmöte och då tyckte jag att vi skulle passa på att hälsa på. Så jag lyckades övertala Mattias, som i sin tur lyckades övertala sin arbetsgivare, om att ta ledigt torsdag och fredag så vi kunde få några sammanhängande dagar i Karlstad. Sagt och gjort! I tisdags kväll packade vi Volvon full, och då menar jag verkligen full, för Hannes och hans attiraljer tar plats. Packar man sen med två katter på det så blir det fullt! :-). Än så länge kan vi glädjas åt att Hannes tycks gilla att åka bil i alla fall. Han somnar nästan direkt och sover så gott som hela vägen. Vi tog en paus i Arboga för att sträcka på ryggen och äta lite, sen somnar han om igen. Fantastiskt! Återigen har vi haft några fantastiska dagar hos farmor och farfar och flängt runt och träffat våra vänner vilket ju förstås bara är roligt! Jag hälsade även på på jobbet men kom inte ihåg att ta bilder. Det var många som ville hälsa på Hannes (och mig...möjligen:-) ). Hannes har varit otroligt duktig och hängt med i svängarna bra tycker jag. Lite gnällig på kvällarna möjligen men annars på ett strålande humör. Upptäckte ett nytt "trick" han kan göra under Karlstadbesöket förresten. Han lyckades vända från rygg till sida alldeles själv (på HELT plant underlag) vid två tillfällen. Har inte sett honom göra det efter det dock så han har väl glömt hur man gör. Några bilder från dagarna (fler kommer i senare blogginlägg):

Hannes fick en jättemysig badhandduk av farmor och farfar! Se så söt han blev! Tack farmor och farfar!



Nyfiken Fritz ville också gosa med Hannes lite. Vad jag minns kräktes inte Hannes på Agneta denna gång. Däremot kräktes han som vanligt ner sig själv en hel del, men som synes på bilden försöker vi numera använda kräkhaklapp.
Farmor och Hannes samtalar på morgonkvisten.

Mattias tog denna bild när han passerade muséet ute på Sandgrundsudden. Har aldrig tänkt på att detta citat finns där tidigare, men det är nästan att jag är benägen att hålla med (trots att jag är Stockholmare!). Klicka på bilden så ner ni vad det står.
Posted by Picasa

Inga kommentarer: