7 februari 2009

Bara tjejerna - och Hannes

Vi ligger verkligen efter i bloggandet. Det har efterfrågats fler inlägg från folk som inte har något bättre för sig om dagarna :-). Som sagt, FÖRRA helgen hade jag finfrämmande från Karlstad. Elisabet, Jenny, Karolina och Maria åkte som sagt och hälsade på oss. Oturligt nog har jag inga bilder från deras besök. Jag hann liksom aldrig med att plåta kändes det som.

På fredagskvällen ville tjejerna bara ta det lugnt på hotellet och få av sig resdammet, vilket är förståeligt efter att ha jobbat en hel vecka och sen rest i flera timmar. Så då bestämde jag mig för att ta mig till dem istället. Mattias och Hannes fick vara kvar hemma. Vi satt mest och babblade vilket alltid är lika roligt! Vi brukar ha så mycket att prata om. Det kändes lite märkligt att vara ifrån Hannes även om vi har varit ifrån varandra kortare stunder tidigare. Eftersom tjejerna bodde på ett hotell så nära oss (8 minuter bort med tvärbanan) så hann vi babbla en hel del på de tre timmarna jag var borta.

På lördagen mötte jag och Hannes upp tjejerna på stan och vi gick runt och shoppade. Efter några timmar tyckte vi det var dags för lite lunch men det var lite svårt att hitta ett ställe som alla gillade och där man dessutom får ta med sig barnvagn, vi blev t ex "utslängda" från ett ställe eftersom man inte fick ha barnvagn där *grr*. Till slut hamnade vi i alla fall på Grodan på Grev Turegatan. Det är sådär lagom avslappnat och vi fick ett jättebra bord lite halvt avskilt så att jag utan att "skämmas" skulle kunna amma Hannes. Men det behövdes aldrig. Hannes bara sov och sov. Maten var jättegod och det var trevligt på alla sätt och vi såg några kändisar också :-). Hannes sov i nästan fem timmar den dagen men jag blev tvungen att sätta mig på en bänk i PK-huset och amma honom till slut. Under dagen lärde jag mig också att åka rulltrappa med vagnen, det kan ju vara bra att kunna i den här stan. Har varit lite nervös för det tidigare, men eftersom jag hade sällskap så kunde jag ju "öva i trygghet" så nu tror jag att jag grejar det alldeles själv faktiskt. På kvällen åkte vi hem till mig och hade myskväll med tacos, (på Quornfärs eftersom Elisabet inte äter kött. Det funkade precis lika bra som köttfärs och kändes inte så flottigt som det kan göra med köttfärs! Rekommenderas varmt!) lite ost och vin och mycket prat! Jättemysigt! När Maria, Elisabet och Karolina hade slumrat till varsin gång så tyckte de att det var dags att ta en taxi tillbaks till hotellet :-).

Söndagen var det återigen dags för shopping på stan. Sen en snabb lunch på Centralen innan det var dags för dem att åka hem! Tack för en supertrevlig helg tjejer!

Inga kommentarer: