23 april 2009

Simavslutning

Idag var det avslutning i simskolan. Dagen till ära var jag med för första gången. Det började med att barnen simmade runt i en ring och mammorna sjöng Bä bä vita lamm. Jag anade oråd och såg Sällskapsresan framför mig. Som tur var så var det inget mer sånt efter den sången.

Badpasset varade bara i 30 minuter. Som vuxen tyckte jag att tiden bara rusade iväg men jag märkte på Hannes att han blev trött mot slutet. Han är helt fokuserad hela tiden och somnade gott i vagnen efteråt.

Idag fick barnen prova flytvästar. Kan ju vara bra om man är ute på sjön och knatten druttar i. Hannes flöt bra och ansiktet kom ovanför ytan hela tiden.


En liten simhall. Djupet är 60cm på det grunda, och 90 cm på det djupa.


Hannes poserar glatt i sin flytväst.


Här ser man vad bra han flyter.


En film när Hannes dyker!


Efter badandet gick vi till ett mysigt café i Sjöstaden, vid vattnet. Vi köpte en varsin fruktsmoothie och delade på en jättebulle. Hannes smakade lite på en smoothie och tyckte att det var enormt gott!

Inga kommentarer: