5 juni 2009

Sexmånaderskontrollen

Idag var vi till BVC för att träffa läkaren för sexmånaderskontrollen (Hannes är visserligen nästan sju månader vid det här laget). Läkaren talade om att vi har en riktig medelsvensson till son. Han följer exakt den mittersta kurvan både vad gäller längd, vikt och huvudomfång. Nuvarande vikt är 8660 gr och han är 70.5 cm lång. Vi trodde att han skulle väga nära 9 kilo efter att ha vägt honom på hemmavågen, men jag litar faktiskt mer på BVC:s våg. Han var frisk och pigg och glad i övrigt konstaterade hon också, även om han fortfarande är lite assymetrisk i skallen, men det är väl egentligen inte så mycket att göra åt det, bara att hoppas att han inte förblir skallig resten av livet :-).

Igår var Max och Katarina här och hälsade på på en trevlig blixtvisit på förmiddagen. Att det blev en blixtvisit var till stor del mitt fel eftersom jag när vi planerade att träffas totalt glömt bort att vi har babysim kl 13. Sen blev det tyvärr lite krångligt att ta sig hit för dem. Efter att ha tagit en ofrivillig vända på Söder och betalat trängselskatt så hittade de till slut hit. Tur att Max sov så snällt i bilen hela tiden, för annars hade jag tyckt väldigt synd om Katarina. Max hade växt en hel del sedan vi sist såg honom, men ändå kändes han pytteliten jämfört med jätten jag har här hemma.
Max sov mest under tiden de var här men till slut vaknade han så jag kunde ta en bild :-)

Så här glad var Hannes när de var här.

Inga kommentarer: