29 september 2009

Långhelg i Karlstad

Redan i onsdags kväll bar det iväg till Karlstad ännu en gång (för mig och Hannes som var där förra helgen på Claras dop). Mattias skulle jobba i Karlstad under torsdagen och lite på fredagen så det blev en långhelg och som vanligt hade vi fullt upp med att träffa släkt och vänner. Farmor och farfar fick vara barnvakt åt Hannes en hel del under de här dagarna vilket vi är enormt tacksamma för! Dessutom var det ju bra övning för Hannes att bli "bortlämnad"...eller övningen kanske mest var för oss, Hannes klarade sig ju galant, även om han tydligen varit lite ilsk vid läggdags :)


Jag och Hannes hälsade på Clara och Karolina. Jag hade med mig en försenad "bonusdopgåva" i form av en egenhändigt virkad mössa. Så här fin blev Clara i den! Passade ju perfekt!

Hannes tyckte det var roligt att leka med Claras leksaker!

Under helgen lärde sig Hannes att gå i trappor. Fort gick det också! Någon gång hade han hunnit hela vägen upp för trappen innan någon märkte att han var borta...Det hjälpte inte att vi satte saker ivägen för trappan. Hannes flyttade på dem hur lätt som helst, för trappan var ju bara såå rolig! Här tog jag honom på bar gärning klättrandes uppför trappen :) Visst ser han lite "skyldig" ut?
Efter en mycket trevlig kräftskiva på lördagen så var det obligatorisk "dagen-efter-fika" hos Agneta på söndagen innan vi åkte hem till Stockholm igen. Hannes måste ha tyckt det var dammigt eller nåt hos Agneta för han satte igång att sopa golven rätt var det var :)

Inga kommentarer: