27 augusti 2012

Första dagen hemma

Ett dygn efter att Sigrid föddes så fick vi åka hem. Jag körde väldigt lugnt och försiktigt hem och hon verkade gilla att åka bil. Hon sov som en stock i nya fina barnstolen.

Morfar kom på besök strax efter lunch och gosade lite igen med henne. Framåt eftermiddagen tog Anna och Sigrid en vilostund och sov i sängen båda två. Jag passade på att ta med mig Hannes ut en stund också. Vi gick till hans dagis och han berättade glatt för alla vi träffade att lillasyster hade kommit nu. På kvällen kom Malin och hälsade på. Det verkade Sigrid gilla, hon blev så lugn och tyst en lång stund i hennes famn.

Hannes var jättetrött och somnade så snällt inne i sitt rum. Det har nog varit lite jobbigt för honom också med omställningen. Han var så söt igår kväll när vi skulle sova förresten. Vi pratade om att han hade blivit storebror och hur det kändes. Då sa han “Men i morse när jag tittade på mig själv så såg jag inte att jag hade blivit större.”. Han säger så mycket roligt, som idag till exempel när han klättrade omkring inne i hissen och jag sa till honom att “du är allt en riktig klätterapa du”. Då tittade han bara på mig och sa “Alla apor kan klättra”.

IMG_2527
Morfar på besök

IMG_2536
Första blöjbytet hemma. Inte helt populärt.

IMG_2541
Mamma och Sigrid sover en stund.

IMG_2545
Lillaskruttan sover sött.

IMG_2558
Malin är på besök. Hannes läser trollformler ur sin trollbok.

IMG_2561
Malin fick henne lugn en lång stund.

Inga kommentarer: