26 november 2008

Hammarby Sjöstad är livsfarligt på vintern!

Igår när vi var ute och promenerade i snöyran föll det helt plötsligt ned ett stort lass med snö från ett av taken rakt ner på barnvagnen! Det var bara ren tur att det inte kom in någon snö direkt in på Hannes. Jag handlade tyvärr inte så instinktivt som jag önskat att jag gjort, dvs att luta mig över barnvagnen men jag ska tänka på det i fortsättningen.

Idag kom det en uppföljning på det dramatiska bara det att det kändes ännu mer farligt idag då det var plusgrader ute och man såg hur det hängde stora istappar här och där. Rätt var det var föll det ner stora isbitar precis framför oss. Även det hade ju kunnat sluta hur illa som helst! Det var bara att vända om och försöka undvika att gå på trottoaren (som man ju tror ska vara tryggt). Vi tog sen en tur i Ekbacken istället, det kändes tryggare.

Ständigt orolig förälder :-)

Inga kommentarer: