30 november 2008

Jag är världens sämsta mamma

Efter att sedan igår eftermiddag ha känt mig som en levande napp med amning non-stop som mest resulterar i att Hannes "snuttar" i fem minuter för att sedan somna för att genast vakna så fort man lägger ner honom någonstans så kände jag att mitt tålamod började ta slut. Vi har därför introducerat nappen. Det var aldrig min plan som den "blivande perfekta föräldern"... Men den funkar. Är det då så hemskt? Jag tycker i och för sig nästan lite synd om honom som "lurar" honom på det här viset men barn måste väl ändå sova lite grann, eller?

1 kommentar:

Malin sa...

Jag var SÅÅÅ emot napp och stod ut i fyra veckor. Fyra veckor som bestod i att E fick snutta på mitt eller Lars lillfinger istället då det var snuttbehov. Inte alls mycket bättre. Jag hyllar nu nappen. Vi hittade en jättefin modell med genomskinlig sköld så det inte blir en stor blaffa i ansiktet på liten. (NUK är märket och modellen heter "Clear"). Jag tycker att det är så FULT med napp men skulle aldrig välja bort den i nuläget :-) Man lär sig! :-)