22 november 2008

En hel vecka

Så har ännu en dag gått i Hannes liv. En hel vecka har han blivit. Jag känner redan att tiden går fort, vill inte missa en sekund av hans liv. Kommer på mig själv med att sakna honom när han sover! :-)

Besöket på Södersjukhuset kändes bra och extra bra att det var en amningsexpert (hur får man en sån titel?) som tog sig ordentligt med tid för att "inspektera" och komma med bra råd och tips. Nu känns det verkligen som att vi kommer greja det här med amningen. Idag har vi varken behövt ta till utpumpad mjölk eller ersättning. Hoppas det håller i sig över natten bara. Vi fick ju som sagt även prova en bärsjal vilket kändes otroligt bra! Jag har hela tiden tänkt att jag ska ha en bärsjal men haft svårt för att bestämma mig för vilken typ av sjal jag ska ha. Dessutom har jag tyckt att det verkar lite krångligt (men har hela tiden förstått alla fördelar med den). Men efter att ha provat den idag så inser jag hur otroligt enkelt det var! Så det var ju bara att slå till på en gång! Smidigt att beställa på nätet, nu är det bara att hoppas att den kommer så snart som de utlovat.

Härligt att det blev lite vinter, men synd att det inte är första advent den här helgen. Snön har säkert försvunnit tills dess (optimist-Anna är i farten) och det skulle ju ha varit så himla mysigt med lite adventssnö. Tyvärr insåg jag att jag knappt har något att ha på mig på fötterna så här på vintern. Dels vet jag inte var "alla" vinterskor finns (antagligen i en låda i källaren, vi har ju inte blivit helt klara med flytten än, vi är lite långsamma) och dels så insåg jag att mina fötter fortfarande är lite större än de var innan jag blev gravid så det blev lite panik imorse när jag såg all snö... Till slut fick jag på mig ett par högklackade fodrade stövlar... jättepraktiskt verkligen! :-) Tror bestämt jag måste köpa mig nya skor helt enkelt.



Inga kommentarer: