22 december 2008

4:e advent

Nu är det bara ett par dagar kvar till julafton! Vi har firat 4:e advent, återigen med Sara. Söndagar är en bra "hälsa på familjen Hannes"-dag tydligen :-). Hon hade även denna gången med sig jättegoda bullar! Praktiskt!

Annars lunkar livet med Hannes på. Vi är fortfarande sjuka, mest jag faktiskt, som blivit förkyld dessutom! Nu hoppas jag att det ska vara slut på sjukliga åkommor för min del. Hannes ögoninflammation börjar väl bli bättre men det går långsamt. Hoppas inte han blir sjuk nu också men det kanske är svårt att undvika när vi är så nära varandra hela tiden. Det är väl bara att fortsätta med spriten helt enkelt...handspriten alltså :-).

Vardagslunken börjar träda in men just som man tror att man fått in en rytm med Hannes så ändrar han helt beteende...Så det är bara att anpassa sig. Nappen funkar t ex inte alls längre, det var bara de första dagarna det funkade sen kom han väl på att vi bara "lurade" honom. Däremot funkar det ju bra med tillägg på flaska när det inte går att få honom nöjd på annat vis. Måste berätta mer om vår vardag, men det hinns inte med just nu, för nu hör jag någon som protesterar vilt i vagnen!


Adventsstaken är tänd, bullarna framme, en glad Hannes i soffan som "pratar" (kommunicerar på sitt särskilda sätt). Kan det bli mysigare?

Jag har "Adventströjan" på kan man tro...Det verkar kanske som jag inte har andra kläder. Det ska väl erkännas att just den tröjan används rätt flitigt då det är en av få jättepraktiska amningströjor jag har. Supersmidigt!


Hannes har somnat i Sara knä. Mysigt!


Inga kommentarer: