28 januari 2009

Senaste nytt från ledighetskommittén


Det är verkligen alldeles fantastiskt att vara "ledig" när man har en liten Hannes (för det mesta :-) ). Vi gör inte så vansinnigt mycket om dagarna men dagarna går ändå och han växer och gör framsteg. Ledig är man ju egentligen inte heller för det är ju samtidigt rätt så ansträngande att ta hand om liten bebis och allt annat, men det är ju ändå något helt annat än att gå till jobbet. Fortfarande har inte min föräldragrupp kommit igång så nu börjar jag längta efter lite social stimulans! Därför är det roligt att Sara hälsar på så ofta hon kan! I förrgår kom hon hit och så köpte vi oss varsin latte på 7eleven och gick hem till oss. Så nu är jag på god väg att bli lattemorsa. Morfar jobbar bara denna vecka ut och sedan blir han pensionär så då kanske vi får ytterligare sällskap :-)



Sötnos!



Lite gos i sängen!


Titta pappa, jag kan blåsa bubblor med saliven! :-)


I helgen tog Henrik med sig barnen Oliver och Ludwig och hälsade på hos oss! Det var jätteskoj! Lille Ludwig ville gärna ha Hannes i knät så det fick han ju förstås!

6 kommentarer:

Malin sa...

Nä... vaddå "föräldraLEDIG"? Man är plötsligt ALDRIG ledig och fattar inte vad man gjorde av all tid innan man blev förälder. Fatta vad man bara gjorde INGENTING massor av dygnets timmar! Nu sover Erik 12 timmar på natten med mindre avbrott för napp-istoppning och återställande av barn i sovposition då han hamnat nere i ett hörn i fotänden och dunkar huvudet i gaveln... hehe... Så det finns hopp! :-) Vad stor han blivit förresten!

Fam Blomberg sa...

Vi fick barn i början av december och jag tyckte det var jättejobbigt att vara hemma ensam med en liten bebis ibörjan. Blev mycket bättre efter jul när mammagruppen och lite aktiviteter satte igång. Även om det kom folk och hälsade på lite då och då så kunde det ju vara dagar jag inte pratade med någon vuxen på hela dagen eftersom Martin jobbade i Göteborg. Hoppas att det kommer att kännas bättre den här gången. Ny bebis planerad till nästa söndag!
// Mia

Anna sa...

Ojsan förresten! Har insett att jag inte så noga granskat bilderna jag lagt ut. Min fortfarande enormt stora (men numera DEGIGA, eller kanske ska säga DEGIGARE!) mage blottas och putar visst ut på någon av bilderna...Måste verkligen se till att försöka komma i form! Skönt att man har något mer än bara sin form som motivation att komma ut när vädret är grått och trist. Hannes måste ju få sin skönhetssömn och lite frisk luft (så frisk den nu kan bli här i Stockholm...). Så jag kommer faktiskt ut på promenad varje dag och promenaderna är betydligt längre än de jag tog som höggravid :-).

Malin sa...

Det är nog mest du som tänker på magen. Tänk på hur stor den HAR varit. Det tar sin lilla tid det där. Stressa inte :-) Snygg elefant-body han har förresten! Vart har ni fått tag på den *nyfiken* :-)

Anna sa...

Diggar själv "elefantbodyn" som egentligen är en "sparkbyxa". Den är äkta 70-tal som jag och/eller mina systrar haft som små så den går inte att få tag på idag. Har dock upptäckt att just själva mönstret med elefanterna har Lindex återupptagit på sina kollektioner. Har bl a en body med likadana elefanter från Lindex, men den går i brunt.

Fam Blomberg sa...

På Vilmers första två år så har han bara sovit middag inne en gång och det var på dagis. Övriga 700 dagar så har det varit utomhus i vagn eller i bilen om vi varit på väg. Det blir några promenader...

//Martin